انواع سپتيك تانك انواع سپتيك تانك .

انواع سپتيك تانك

سپتيك تانك

خريد انواع سپتيك تانك

 

اين كار به خصوص در مواقعي كه حجم لجن ته نشين شده زياد و تجزيه بي هوازي سريعاً در حال گسترش است، بسيار موثر مي باشد. لجن انباره دوم معمولاً‌ يكنواخت تر و كف متشكله در آن كمتر از انباره اول است. مواد معلق پساب سپتيك دو مخزنه نيز كمتر از مدل يك مخزنه است.

 سپتيك تانك

با توجه به تعاريف فوق سپتيك تانك حوض ته نشيني ساده ايست كه در آن فاضلاب با سرعتي كم و بطور مداوم در جريان است لذا مواد معلق ته نشين شده بصورت لجن در كف انباره با كمك باكتري هاي بي هوازي هضم ميشود، و در نتيجه تبديل به مواد آبكي و گازي شكل مي گردد و از حوض خارج مي شود. لذا از مقدار لجني كه بايد تخليه شود كاسته مي شود بطوريكه تخليه لجن حداكثر يك بار در سال و در نهايت ۵ سال يكبار نياز به خالي كردن پيدا مي كند.

 

نكته مهمي كه بايد حتماٌ رعايت شود اين است كه در تمام مدت مقدار فاضلابي كه از مخزن سپتيك تصفيه فاضلاب خارج مي شود برابر با مقدار فاضلابي باشد كه وارد آن مي شود.

 

نصب سپتيك تانك پلي اتيلن به شكل دفني

قبل از نصب مخزن سپتيك بصورت دفني بايد اطمينان داشت كه سپتيك تانك پلي اتيلني مورد نظر توانايي تحمل بار خاك اطـراف و سربارهاي احتمالي را داشته باشد. در صورتيكه مخزن مقاومت كافي نداشته باشد، به سبب اعمال بارهاي وارده دچـار تغيير شكلهاي نامناسب شده و باعث شكستگي اتصالات و نشت فاضلاب خواهد شد.

 

بـا توجـه بـه همين مسئله سپتيك تانك‌هاي پلي اتيلن به گونه اي طراحي و ساخته شده اند كه توان تحمـل خـاك اطـراف و سربارهاي احتمالي (غير از ترافيك) را دارا هستند. اين بدان معني است كه با اطمينان كامل مي توان آنها را در زيرزمين به شكل دفني نصـب كرد. در ادامه به موارد مهمي كه بايد در نصب سپتيك تانك رعايت شود اشاره خواهيم كرد.

 

اين دستورالعمل بر اساس استانداردهاي جهاني و تجربيات شركت هاي بزرگ اروپايي و آمريكايي، طي سال ها فعاليت در اين زمينه و همچنين تجربيات شركت در اجـراي پروژه هاي خود تدوين شده است. استفاده از نكات ارائه شده در زير، به طور حتم كمك زيادي در جهت اجراي صحيح عمليات نصب و بهره برداري اين مخازن خواهد داشت. بديهي است كه اين دستورالعمل جايگزين استانداردهاي نصب سپتيك تانك نمي گردد.

 

سپتيك پلي اتيلن دفني

در زير موارد مهم و لازم جهت نصب سپتيك تانك پلي اتيلن توليدي اين شركت، به شكل دفني و در زير زمين آورده شده است.

 انواع سپتيك تانك

۱) آماده سازي چاله نصب

 

از مهمترين مراحل دفن سپتيك زيرزميني، آماده سازي چاله نصب قبل از قرار دادن مخزن سپتيك در آن است. درباره آماده سازي چاله نصب بايد موارد زير را رعايت كرد.

1. چاله بايد فاقد قطعه سنگ ها و اشياي سخت با ابعاد بزرگ باشد.

2. شيب كف چاله صفر باشد.

3. اگر خاك چاله استحكام لازم جهت تحمل وزن مخزن را داشته باشد، خاك مربوطه متراكم مـي شود (بـا تـراكم حدود۹۵ % ) و در غير اينصورت و يا بالا بودن سطح آب زيرزميني بايد از بتن براي كف چاله استفاده كرد.

4. در صورت بتن ريزي كف چاله، بايد حداقل، بتني به ارتفاع ۱۵ -۱۵سانتي متر ريخته شود.

5. ابعاد محدوده آماده سازي شده زير سپتيك تانك پلي اتيلن (چه خاك متراكم شده، چه بتن) از طول و عرض حتما بايد حدود 1 متر بزرگتر از ابعاد خود سپتيك باشد.

6. ديواره هاي چاله كمي شيب دار باشند، كه به هنگام كار كردن درون چاله خطري از بابت ريـزش خـاك بـه درون چاله وجود نداشته باشد.

در صورت عدم رعايت موارد فوق، خاك زير مخزن دچار نشست شده و باعث آسيب ديدن سپتيك تانك پلي اتيلني خواهد شد.

 

۲) جابجايي صحيح مخزن سپتيك پلي اتيلن

 

سپتيك تانك هاي پلي اتيلن توليدي با رعايت اصول لازم در كارخانه بارگيري شده و تحويل مشتري مي گردند. لذا لازم است هنگام تخليه بار و همچنين انتقال سپتيك به درون چاله و جاسازي آن در چاله حتما مواردي رعايت شود تا مخزن صدمه نبيند.

 

1. هنگام بلند كردن مخزن سپتيك از روي وسيله نقليه، حتما از جاقلابي هاي تعبيه شده روي سپتيك و يا كمربندهاي پارچه اي استفاده گردد.

2. هنگام برداشتن سپتيك از روي وسيله نقليه و همچنين موقع انتقال آن به درون چاله هميشـه تعـادل سپتيك حفـظ گردد.

3. سپتيك تانك پلي اتيلني ساخت اين شركت اغلب داراي پايه است. لذا براي گذاشتن آن روي زمين يـا جايگذاري درون چالـه بايد به آرامي انجام شود تا پايه ها صدمه نبينند.

 

حمل مخزن سپتيك پلي اتيلني

۳) وصل كردن اتصالات مخزن فاضلاب پلي اتيلن

تمام انشعابات ورودي و خروجي مخزن بعد از جايگذاري سپتيك تانك در چاله وصل مي شـوند. البتـه جهت سـهولت در فرآيند خاكريزي و متراكم كردن خاك مي توان انشعابات را مرحله به مرحله متصل كرد. اما در صورت باز ماندن سر انشعابات در مراحلي از دفن، بايد مراقب بود كه از جاي انشعابات خاك وارد سپتيك نشود.

حتما بايد دقت نمود كه به صورت يكجا خاك با حجم زياد روي لوله هاي انشعابات ريخته نشود. حتي براي محافظت بيشتر از اين بخش ها در هنگام نصب ميتوان از آجر و بتن استفاده كرد. اين موضوع باعث ميشود از وازد آمدن هر گونه فشار به اين نواحي جلوگيري شود.

۴) پر كردن اطراف سپتيك تانك پلي اتيلن

براي اينكه بتوان اطراف مخزن سپتيك را به راحتي با مواد مناسب پر كرد و عمل متراكم سازي (كمپكت) را انجام داد، حتما دور تا دور سپتيك فضـايي در حـدود نيم متر بايد خالي باشد.

 كاربرد سپتيك تانك

نصب سپتيك تانك پلي اتيلن

براي پر كردن زير سپتيك پلي اتيلن و اطراف آن مي توان از مصالح زير استفاده كرد :

 

• شن و ماسه دريت

• شن نخودي

• خرده سنگ ها

 

بازرسي مخازن سپتيك تانك فاضلاب

 

بايستي هر ۳-۵ سال مخازن گندانبار را از لحاظ جامدات ته نشين شده بررسي نمود تا در صورتي كه نياز به تخليه مي باشد اين كار انجام گيرد . بازديد ساليانه از سيستم نيز براي رفع آشغالهايي كه به سيستم دفع شده است نياز مي باشد .

ملاحظات : نهايت دقت بايد در هنگام بازرسي سپتيك تانك صورت گيرد . هرگز نبايد تنها و يا با وارد شدن به تانك بازرسي را انجام داد چرا كه گازهاي سمي كه از فرآيندهاي تصفيه طبيعي به وجود آمده اند ، مي توانند در طي چند دقيقه باغث مرگ انسان گردند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۵:۰۸ توسط:عر فان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :